7 Mayıs 2014 Çarşamba

Yönetimin İyisi...

“Yönetmek” sözcüğünün, köken olarak eski Türklerin kullandığı “ön-etmek”, yani “öncü olmak, yol göstermek“ anlamından geldiği belirtilir.
Hem başka alanlarda hem de tesis/site/apartman gibi alanlarda “yönetim” işine talip olanların, her şeyden önce işe hakim olması, donanımlı olması gerekir; ama bu yetmez. Yönetmek, sosyal bir iştir ve teknik altyapıyla birlikte insan faktörünün de öncelenmesi lazım gelir. Bu bağlamda “iyi bir yönetim nedir ve nasıl olur”u kısaca yazmak istedik. İyi yönetim;
Profesyonelliktir…
Deneyim ile bilgiyi bünyesinde barındıran ve muhtemel senaryolara hazır olan yönetim, esas olarak iyi yönetimin abecesini yerine getiriyor demektir. Profesyonellik; işin ehli olmak ve işe yaraşır olmak demektir ki bu da yeterli insan kaynağına, bilgiye ve tekniğe sahip olmakla mümkündür.
Akıldır…
İnsan olmamızın en büyük meziyetlerinden olan akıl, yalnızca bilgi depolanan bir hard disk değildir. Daha da önemlisi fikir yürütebildiğimiz, çözüm üretebildiğimiz, yaratıcılığımızı gösterebildiğimiz unsurumuzdur. Yönetim işi de üst bir akılla elimizdeki verileri doğru zamanda, doğru yerde ve doğru bir biçimde kullanma işidir. Özcesi, teknik donanımın yanı sıra analitik zeka da “iyi yönetim”in olmazsa olmazlarındandır.
Heyecandır…
Tecrübenin, birikimin, donanımın ve aklın itici gücü heyecan ve motivasyondur. Her şeyi tamam olmuş bir organizasyonun motivasyondan mahrum kalması, zafiyete yol açar.
Sağduyudur, bilgidir, donanımdır, çalışkanlıktır...
Velhasılıkelam, bina/tesis/site yönetimi için bu saydığımız özellikleri taşıyan firmaları seçmenizi öneririz. Aidat-muhasebe, hukuk, halkla ilişkiler, teknik işler, deneyim, nitelikli insan gücü ve motivasyon unsurlarını barındıran firma: ÖZKA YÖNETİM


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder