En kaba deyimle, İşletme Projesi, Kat Malikleri Birliğinin ya da anagayrimenkulün
bütçesidir.
İşletme
Projesini kim yapar?
Kat Mülkiyeti Kanunu/37’de de belirtildiği üzere, Kat
Malikleri Kurulu tarafından kabul edilmiş bir İşletme Projesi yoksa, Yönetici veya Yönetim Kurulu tarafından gecikmeksizin İşletme Projesi yapılır. Özellikle TOKİ’nin yönetiminde ayrılan
sitelerde bu tarz hukuki zafiyetler gösterilmektedir. O yüzden TOKİ’nin
yönetimlerinden ayrılacak siteler, bu işi profesyonel apartman site yönetim firmalarına yaptırırlarsa daha evla olacaktır.
Peki,
İşletme Projesinde hangi konular ele alınır?
> İşletme Projelerinde Anataşınmazın yönetiminin bir
yıllık tahmini gelir (aidat, avans, kira vs.) ve giderleri (yakıt, görevli
ücretleri, kıdem tazminatı fonu, bakım onarım giderleri, kırtasiye ve yönetim
giderleri vs.) yer alır.
> Eşit paylı ve m2 paylı giderleri paylaştıracak
şekilde tüm kat maliklerine düşecek tahmini miktarlar açıkça yazılır.
İşletme
Projesi hazırlandıktan sonra ne yapılması gerekir?
İşletme Projesi (bütçe) her kat malikine ve kat
mülkiyetine konu olan bağımsız bölümden istifade eden her kimseye imzaları karşılığında ya da taahhütlü mektupla tebliğ edilir.
Apartman,
site yönetimlerinin ve kat maliklerinin dikkat etmesi gereken bir husus daha var: İtiraz.
İşletme
Projesine itiraz edilebilir mi?
KMK. md:37/3’e göre tebliğden başlayarak 7 gün içinde itiraz edilmesi mümkündür.
İtirazın kime yapılacağına ilişkin yazılı bir hüküm
olmamakla birlikte, pratikte Yönetici
veya Yönetim Kuruluna yapılmaktadır.
İtirazın şeklinin aynen bütçenin tebliğinde olduğu gibi ehemmiyeti yoktur:
taahhütlü mektup, noter aracılığı veya yöneticiden imza alınarak yapılması
olanaklıdır.
İtiraz hangi mercide incelenir: Yine KMK. md: 37/3’de
belirtildiği üzere Kat Malikleri Kurulunda
incelenir.
Olağan toplantı zamanı değilse, Kurul, yönetici
tarafından olağanüstü toplantıya çağrılır ve bu meyanda: Ya itiraz haklı bulunur ya da itiraz
reddedilir.
Karar defteri, işletme projesi ve kararlar usulüne
uygun tezahür ettiği halde, İcra İflas Kanunu 68’deki belgelerden sayılır.
Bu yüzden maddi ve manevi kayba uğramamak için apartman site bina yöneticilerinin
işlerini profesyonelce yapmaları
gerekmektedir.
Yoksa sitede veya apartmanda yaşayan diğer
sakinlerin de mağdur olması muhtemeldir.
Son zamanlarda apartmanlardaki olayları duyduktan sonra ideal yönetime güveniyorum Apartman Yöneticiliğini en iyi şekilde yapiyorlar.
YanıtlaSil